Internetom ponovo kruže prevare, a građani za samo nekoliko minuta ostaju bez novca na računu. Da li je taj novac moguće vratiti i na koji način, proveravamo ovoga „Jutra“!

Najvažnije je odmah pozvati banku, kako biste blokirali karticu, a kakva je dalja procedura i da li postoji šansa da se zaštitimo od ovakvih situacijam objasnila nam je Jovana Lindo, samostalni stručni saradnik za zaštitu korisnika finansijskih usluga u Narodnoj banci Srbije.

Svaka prevara u platnom prometu ima cilj pribavljanje osetljivih podataka, kao što su podaci o plaćanju i platnoj kartici. Zlonamerna lica koriste različitie tehnike kako bi do tih podataka došli, objašnjava Jovana Lindo.

„Jedna od najčešćih situacija je ona u kojoj se korisniku dostavlja SMS poruka, od navodnog pružaoca usluge. Tu se korisniku traži da uplati određeni deo sredstava na ime poštarine, ili da plati carinske troškove, ili da ažurira podatke o svojoj adresi. Klikom na link iz te poruke, korisnik se preusmerava na lažni sajt gde dalje unosi podatke o svom platnom instrumentu“, objašnjava Jovana.

Popunjavanje lažnih anketa banaka na društvenim mrežama je drugi  način na koji građanima mogu da se ukrade novac.

Kakva je procedura povratka novca, objasnila je Jovana Lindo u nastavku:

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Duration -:-
 
1x
Advertisement

Povezane vesti

Izmene u redu vožnje pojedinih putničkih vozova
Info

Izmene u redu vožnje pojedinih putničkih vozova

Kompanija Srbijavoz saopštila je da je došlo do izmena u organizaciji saobraćaja pojedinih putničkih vozova, koje se odnose na uvođenje novih zaustavljanja na pojedinim stanicama u cilju unapređenja usluge i bolje povezanosti na železničkoj mreži.

9.4.2025. 8:11