Tema ovogodišnjeg DIDS-a nije samo tesno povezana sa internetom i informacionim tehnologijama, već i sa aktuelnim trenutkom sveta u kome živimo. Digitalna transformacija je sveprožimajući proces koji iz korena menja i poslovanje i dokolicu. Konferencija zato okuplja veliki broj renomiranih stručnjaka iz zemlje i sveta koji će iz različitih uglova osvetliti procese i posledice digitalne transformacije.
U okviru trećeg tematskog bloka predstojeće Konferencije razmatraće se transformacija interneta kakav do sada znamo, uzrokovana sve većom upotrebom nacionalnih pisama na globalnoj mreži. Internet je odavno postao „poliglota“ i danas „govori“ skoro sve svetske jezike. Višejezičnost interneta najbolje simbolišu takozvani internacionalizovani nazivi internet domena koje je moguće registrovati na različitim nacionalnim pismima (IDN - Internetionalized Domen Name). IDN doprinosi jezičkom diverzitetu, a iskustva su različita, što je tema trećeg bloka Konferencije – Transformacija u korist nacija. Na evropskom tlu se koristi pregršt jezika, ali na malom broju pisama, dok je na tlu Azije i pacifičkog regiona broj pisama na kojima se mogu registrovati domeni impozantan. Na ovu i srodne teme sagovornici Tamare Vučenović, urednice Obrazovne rubrike Radio Beograd 2, moderatorke bloka, biće Đovani Sepia, direktor spoljnih odnosa EURid-a, registra internet domena najvišeg nivoa Evropske unije (.eu i .eю), i Leonid Todorov, direktor Udruženja nacionalnih registara Azijsko-pacifičkog regiona. U Srbiji internet se koristi na dva pisma, ne baš podjednako zastupljena. Kako je pismo u direktnoj vezi sa kulturom, a internet sjajna platforma za širenje kulture, jedan od gostiju će biti Dejan Masliković, pomoćnik za razvoj digitalne istraživačke infrastrukture u oblasti kulture i umetnosti, Ministarstvo kulture i informisanja. Novac nikad ne spava, zato biznis uvek drži oči otvorene i traži šansu za promociju, a takva jedinstvena šansa je upotreba ćirilice u nazivu domena za lokalno tržište. Kako je ćirilica postala odličan marketinški alat u rukama brenda Motrio, objasniće tokom panela Milan Pantelić, menadžer prodaje i prodajne mreže za područje bivše Jugoslavije i Albanije, Renault Nissan Srbija d.o.o.
Kao i svih prethodnih godina, DIDS je otvoren i besplatan za sve posetioce, ali je zbog ograničenog broja mesta registracija neophodna. Za prisustvo je moguće prijaviti se još samo par dana putem veb sajta na adresama: дидс.срб ili dids.rs.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.