Kako pojedini trgovci varaju kupce? Često prepravljaju datume na proizvodima kojima je istakao rok trajanja, ponovo ih stavljajući u promet. Možemo li da se zaštitimo, pitali smo Dejana Gavrilovića iz Udruženja potrošača "Efektiva".

"Nekada je teško, a nekada i nije, jer trgovci baš pogreše u tome. Potrebno je malo bolje da zagledamo i da otkrijemo. Mi često objavljujemo te primere. Skoro je bio neki sir u pitanju, od proizvođača postoji deklaracija na kojoj piše rok trajanja, ali su onda na pakovanju dodatno zalepili novi rok trajanja, ali nisu prelepili preko tog prvog datuma isteka roka. Onda se vidi da je rok produžen. Ovo je samo jedna u nizu obmana koje trgovci rade potrošačima“.

To se kategoriše kao klasična obmana gde trgovci dovode potrošače u zabludu, zbog čega se prijavljuje tržišnoj inspekciji.

Mleko i mlečni proizvodi su podložni kvarenju i ako su ti proizvodi sa produženim rokom trajanja, ali pogrešnim, to može doneti ozbiljne posledice po zdravlje, ističe Gavrilović.

Kazne za prodajne lance se kreću od 50.000 do dva miliona dinara, ali podrazumevaju sudski postupak. 

Kakve obmane se prave kada je reč o hemijskim proizvodima i sa lekovima, a potrošači ih nisu svesni, objasnio je Gavrilović u nastavku:

Povezane vesti