Više od hiljadu ljudi slušalo predavanje o uticaju digitalnih ekrana na decu
Održana prva tribina u okviru kampanje Telekoma Srbija „Dečji svet je veći od ekrana”.
Foto: Siniša Dugonjić
13.5.2024.|14:05
Izvor: PR
Podeli:
Prva od četiri tribine u okviru kampanje „Dečji svet je veći od ekrana” održana je u Beogradu pred više od hiljadu ljudi. Kampanja koju je pokrenuo Telekom Srbija posvećena je podizanju svesti javnosti o uticaju prerane i prekomerne upotrebe digitalnih uređaja na decu u ranom razvoju.
Generalni direktor Telekom Srbija Vladimir Lučić rekao je tim povodom da je ovo jedna od svetski najaktuelnijih tema i da Telekom Srbija kao najveći operator u našoj zemlji treba da bude pokretač ovako važne inicijative.
„Mi imamo dva strateška plana, jedan je da svake godine imamo više kampanja koje su posvećene deci, a drugi je podizanje svesti o pravilnom korišćenju tehnologija. Novih digitalnih tehnologija se ne treba plašiti, već se treba edukovati i pravilno razumeti kako se one koriste na način koji nam olakšava svakodnevne poslovne i privatne obaveze“, rekao je Lučić.
Šef Katedre za neuronauke u vaspitanju i obrazovanju na Pedagoškom fakultetu u Kopru Ranko Rajović bio je jedan od predavača na tribini i tom prilikom istakao da se tokom poslednjih deset godina uočio trend da je svaka nova generacija sve slabija od prethodne, što je dovelo do potrebe da se pronađe uzrok takve situacije.
„Deca su motorički slabija, manja im je pažnja i koncentracija, kontrola emocija im je gotovo nikakva, vokabular siromašniji. To se dešava jer deca preterano izložena virtuelnom svetu imaju kašnjenje u govoru, kao i u različitim aspektima razvoja. Okruženje se potpuno promenilo, sve se promenilo, zato roditelji moraju da se edukuju, a zatim i vaspitači, nastavnici i svi oni koji su deo obrazovnog sistema“, naveo je Rajović.
Foto: Siniša Dugonjić
Master logoped Marijana Mirković iz Zavoda za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju „Prof. dr Cvetko Brajović“ rekla je da deca treba što manje vremena da budu ispred ekrana, jer oni nisu stimulativni za rani razvoj, dok je doc. dr Bojana Drljan sa Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju navela da deca do godinu dana uopšte ne treba da budu izložena ekranu, a u uzrastu od dve do pet godina ne bi trebalo da budu izložena ekranu više od pola sata do sat vremena dnevno.
Cilj kampanje „Dečji svet je veći od ekrana“ je da se obezbedi dodatni prostor za mišljenje stručnjaka na ovu temu i time pruži podrška roditeljima i javnosti o važnosti uravnoteženog korišćenja ekrana i digitalnih uređaja u ranom razvoju dece.
Pored trbine održane u Sava centru, najvećem kongresnom, kulturnom i poslovnom centru u Srbiji, biće održane i tribine 26. maja u Novom Sadu, 8. juna u Kragujevcu i 15. juna 2024. godine u Nišu. Sve tribine u okviru kampanje su besplatne uz prethodnu registraciju.
Pokretanje ove kampanje, kao i tema koje odgovaraju na globalne i lokalne izazove savremenog društva i uspostavljanja trendova u oblasti društveno odgovornog poslovanja, jedno je od trajnih strateških opredeljenja Telekoma Srbija.
U petak, 12. decembra 2025. u knjižarama Delfi i Laguninim klubovima čitalaca na 68 lokacija u 37 gradova u Srbiji i regionu, kao i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearena.rs počinje 33. Noć knjige!
Dugo se smatralo da su komplikovane dijete i strogi režimi neophodni za zdravlje. Međutim, nova istraživanja ukazuju da stabilnost organizma najviše zavisi od jednostavnih, ali doslednih navika.
Selena Gomez je bila potpuno iskrena sa svojim pratiocima koji su joj na društvenim mrežama uputili direktno pitanje, ne očekujući da će dobiti odgovor - i to nikad iskreniji.
Frustracije su prirodna pojava, ali znate li šta svaki horoskopski znak može da izbaci iz takta? Neke stvari ih jednostavno "pogode u živac" i ne mogu da se iskontrolišu.
Svaka nova godina sa sobom donosi i nove trendove u svetu dejtova, oblikujući način na koji razmišljamo o ljubavi. Evo šta nam donosi 2026. u svetu dejtova.
Znate li da delfini imaju svoja imena? I ne samo to, njihovi zvižduci kriju mnogo više nego što bismo mogli i da zamislimo. Sledi priča o tome kako ovi pametni sisari zapravo razgovaraju.
U ovim hladnim danima često zaboravimo na pse koji su prepušteni sami sebi i žive na ulici. Pažnja i ljubav su najlepši poklon koji možemo da im pokažemo i zato smo odlučili da podržimo jednu lepu inicijativu ukrašavanja kućice za pse.
Mnogim ljudima je teško da prihvate neku lepu reč, a zbog čega je to tako i kako to promeniti otkrivaju Marija Hadžović, psiholog i diplomirani terapeut i Miloš Mićović, model i glumac.