Da li to znači da ćemo i mi morati da ugradio taj uređaj, kako bismo mogli da putujemo u zemlje Evropske unije, da li će se na ovaj način smanjiti broj saobraćajnih nesreća i da li postoji rizik od zloupotrebe podataka koji se prikupljaju u "crnoj kutiji".

"Zadnjih pet sekundi pre sudara, kutija  piše podatke o upotrebi vozila. Da li su uključena svetla, da li je pritisnuta kočnica, kojim usporenjem koči, koja je brzina itd...", objašnjava prof. Saobraćajnoj fakulteta u penziji Milan Vujanić.

Ono što je ljudima nepoznanica je to što crna kutija postoji u gotovo svim automobila i pre donošenja ovog propisa, ističe profesor.

"To je ustvari modul koji služi za aktiviraje „air bag-a“, u njemu se nalaze ti podaci. Nije to nikakav nov uređaj. Proizvođači neće ništa novo da rade, već pre donošenja ovog propisa, nisu dozvoljavali da se čitaju podaci iz te kutije, odnosno da vi na osnovu podataka iz vašeg automobila ne biste bili osuđeni. Nećete da kupite takav auto koji će vas odvesti na sud", govori Vujanić.

Detaljnije informacije o "crnoj kutiji", možete poslušati u prilogu u nastavku:

Povezane vesti