Nakon šest decenija od predstavljanja originalne Barbi, kompanija je odlučila da proširi svoju ponudu ovom inkluzivnom lutkom, prema izveštaju Gardijana.

Predstavnici kompanije su istakli da je glavna namera ovog poteza bolja zastupljenost dece sa oštećenim vidom u društvu.

“Mi shvatamo da je Barbi mnogo više od lutke”, izjavila je potpredsednica kompanije Krista Berger, dodajući da preko nje deca mogu da izraze sebe i da dobiju osećaj pripadnosti.

Foto: Profimedia/Mattel/Mega

U procesu kreiranja lutke, Matel je sarađivao sa Američkim udruženjem slepih. Cilj je bio da se osigura da svaki detalj, od očiju do odeće lutke, verno odražava karakteristike slepih ili slabovidih osoba.

Nova Barbi je obučena u garderobu od materijala prijatnog na dodir, što olakšava oblačenje. Čak je i ambalaža prilagođena, sa natpisima na Brajevom pismu.

Pored ove inovacije, Matel je nedavno predstavio i druge lutke sa jedinstvenim karakteristikama, uključujući prvu crnu Barbi lutku sa Daunovim sindromom, koja je usledila nakon bele verzije lansirane prethodne godine.

Foto: Profimedia/Mattel/Mega

Ove lutke su deo posebne kolekcije pokrenute 2009. godine, koja uključuje lutke različitih boja kože i tipova tela, kao i Barbi sa protezom i u invalidskim kolicima.

Povezane vesti