Objašnjenje za ovu razliku dao je Robert H. Frank, profesor ekonomije sa Univerziteta Kornel. Razlog je, prema njegovim rečima, jednostavan - u pitanju je cena.
- U zamrzivaču nema svetla zbog odnosa troška i koristi. Trošak instaliranja svetla u zamrzivač je stalan, bez obzira na to koliko često ga otvarate. Korist je u tome što vam je lakše da pronađete hranu. Ali, budući da ljudi mnogo ređe otvaraju zamrzivač nego frižider, trošak je znatno veći od koristi. Zato proizvođači nastoje da uštede i ne ugrađuju svetlo u zamrzivače - objasnio je profesor Frank.
On je dodao da bi se ova praksa mogla promeniti ukoliko tržište pokaže spremnost da plati za takvu pogodnost.
- Uvođenje takvih dodataka dolazi kada se proceni da je tržište spremno da plati. Kako raste kupovna moć, tako raste i verovatnoća uvođenja novih pogodnosti. Odnos troška i koristi pokazuje trend da će potrošači s većim budžetom uskoro želeti da imaju svetlo u zamrzivaču, i proizvođači će im to omogućiti - zaključio je profesor.