Britansko društvo psihologa (BPS) nedavno je na TikToku objavilo video koji otkriva zašto bi bilo korisno izbegavati kafu pre odlaska u kupovinu. Razlog je prilično zanimljiv: ispijanje kafe pre kupovine može značajno povećati vašu sklonost impulsivnom trošenju.
Video se temelji na istraživanju iz 2022. godine, objavljenom u Journal of Marketing, koje je ispitalo kako kofein utiče na kupovne navike, piše Daily Mail.
VIDEO MOŽETE POGLEDATI OVDE!
Prema ovom istraživanju, osobe koje su popile samo jedan espreso pre odlaska u prodavnicu potrošile su čak 50% više novca od onih koji su pile kafu bez kofeina. Kofein uzbuđuje korisnike, a uzbuđenje može dovesti do impulsivnijih odluka.
Studija je uključivala nekoliko eksperimenata, uključujući postavljanje espreso stanice u velikom trgovačkom lancu u Francuskoj, gde su kupci dobili besplatna pića – ili espreso sa kofeinom ili kafu bez kofeina. Istraživači su pratili njihova osećanja i kupovne navike. Slični eksperimenti sprovedeni su i u Španiji i uključivali su razne kategorije proizvoda.
Rezultati su pokazali da su učesnici koji su pili kofein trošili znatno više novca i bili skloniji kupovini ‘hedonističkih’ proizvoda, poput hrane i proizvoda za opuštanje, naspram korisnijih stvari. BPS objašnjava da ubrzan puls uzrokovan kofeinom može biti pogrešno shvaćen kao uzbuđenje, što vodi impulzivnijem ponašanju.
Ovi nalazi mogu biti korisni za trgovce koji nude besplatnu kafu kao sredstvo za povećanje prodaje, ali su takođe važni za potrošače koji žele kontrolisati svoje troškove. Iako spoljašnji faktori poput krize troškova života utiču na potrošnju, svest o uticaju kofeina može pomoći u sprečavanju neplanirane potrošnje i ostvarivanju manjih ušteda.