Kako da stanemo na put ovakvim prevarama, kako da prepoznamo koji mejl nikako ne smemo da otvorimo i šta da radimo ukoliko smo oštećeni, ovoga „Jutra“ razgovarali smo sa advokatom Radetom Kneževićem, ekonomistom Vladimirom Đukanovićem i Milanom Martinovićem iz Narodne banke Srbije.

Naša reporterka je u razgovoru sa službenikom NBS izjavila da je i sama bila žrtva ovakve prevare i da mejl koji je dobila izgleda kao i svaki drugi koji dobijamo od banke u kojoj imamo otvoren račun. Problem nastaje upravo onda kada shvatio da ta banka više ne postoji.

Pitamo stručnjake šta uraditi u takvim situacijama i kako povratiti izgubljen novac...

„Ukoliko korisnik posumnja na neke od prevarenih aktivnosti ili već je oštećen, mora da se javi banci koja mu je izdala karticu. Kol centri rade 24 časa dnevno. Savetujemo da blokada kartice bude privremena, dok se ne ispitaju sve okolnosti u vezi sa zloupotrebom“, savetuje Martinović i dodaje:

„Nakon što se javi banci da je došlo do zloupotrebe, svi dalji troškovi o toj platnoj kartici padaju na teret banke“.

Nažalost, najćešće se dešava da korisnici primete da je došlo do krađe novca tek onda kada im stigne poruka od banke da je došlo do zaduženja.

Istraživali smo da li taj novac može biti vraćen i kakva je procedura, detaljnije u nastavku:

Povezane vesti