Ponekad nam se čini da su prodavnice pune tajni i trikova kako bi namamile kupce. Ako ste ikada pretraživali kutiju pomorandži u supermarketu u potrazi za najsvežijom, a kod kuće vam se činilo da je izgubila svoju "čar", niste jedini. Ispostavilo se da postoji razlog za to, a sve ima veze s mrežom u kojoj se prodaju, piše Mirror.

"Jeste li se ikada zapitali zašto voće i povrće dolaze u mrežastim vrećama?", upitala je devojka u videu koji je na TikToku objavio profil Scientific American.

@scientificamerican Fruits and vegetables wrapped in a colorful net appear riper and more appetizing. This is caused by a perceptual phenomenon known as the “confetti illusion”: objects appear to take on the color of a pattern placed over them. So lemons appear more yellow and oranges look more orange. 🔗 Read more about this sensory subterfuge at the link in our bio ✏️🎤 🎞️ Carin Leong 📸 Getty Images, Karl R. Gegenfurtner #illusion #science #fruits #psychology #supermarket #colors #patterns ♬ original sound - Scientific American

Zatim je objasnila da je to povezano s nečim što se zove "iluzija konfeta". Prema časopisu Journal of Illusion, iluzija konfeta utiče na to kako vidimo boju.

"Iluzija konfeta sastoji se od prugastih boja u prvom planu i stvara utisak više boja", objasnili su. Ovaj efekat na voću u mreži prvi je otkrio Karl Gegenfurtner, nemački psiholog za percepciju.

"Naše istraživanje uvodi novi aspekt, pokazujući kako nezrele i zelenkaste pomorandže mogu biti percipirane kao zrele i živopisne kada se gledaju kroz narandžastu mrežu", objasnio je Gegenfurtner o istraživanju objavljenom u Sage Journals početkom ove godine.

Boja mreže takođe igra važnu ulogu, a Gegenfurtner je objasnio da super živopisan izgled nastaje kao rezultat i efekta konfeta i odbijanja boje s mreže na voće. "Efekat je svakako delimično uzrokovan i pojačan međusobnim refleksijama između mreže i voća", rekao je.

Međutim, mreža nije samo dekorativna, već i omogućava voću i povrću da "diše".

Ipak, imajući na umu moguću iluziju zrelosti, možda bi trebalo da pronađete drugačiji način za odabir voća. Pouzdaniji način da utvrdite da li je voće zrelo jeste da kupujete ono koje nije upakovano u mrežu. Obratite pažnju na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu.

Za agrume, kao i za jabuke i nar, takođe se kaže da su teži kada su zreli, pa obratite pažnju na voće koje deluje teže nego što biste očekivali.

Povezane vesti