Nezadovoljni zaposleni iz generacije Z sve češće impulsivno daju otkaz iz osvete, napuštajući posao u ključnim trenucima kako bi naneli štetu poslodavcima.

Ovaj trend, poznat kao "osvetničko davanje otkaza", postaje sve učestaliji, naročito u firmama koje nameću povratak u kancelarije nakon rada od kuće.

Primeri uključuju snimanje i objavljivanje kršenja bezbednosnih propisa ili čak brisanje ključnih poslovnih podataka pre odlaska. Istraživanja pokazuju da se mnogi zaposleni osećaju zarobljeno i nezadovoljstvo raste, ali stručnjaci upozoravaju da ovakvi potezi mogu dugoročno naneti štetu samim radnicima, jer loš odlazak može uticati na buduće prilike za zapošljavanje.

Psiholozi savetuju otvorenu komunikaciju s nadređenima kao bolji način rešavanja problema, ističući da menadžeri mogu igrati ključnu ulogu u sprečavanju ovakvih situacija.

"Ako dajete otkaz iz osvete i ne razmišljate o posledicama, velika je verovatnoća da će neki budući regruter nazvati vašeg bivšeg šefa, kolegu ili HR odeljenje i pitati šta misle o vama. A ono čega će se najviše sećati biće način na koji ste dali otkaz", rekla je poslovna savetnica Erika Ejers Badan na TikToku.

If you have a trust fund, by all means revenge quit but otherwise probably not the smartest move ♬ original sound - Erika

Psihološkinja Džuli Li savetuje da bi nezadovoljni zaposleni – posebno impulsivni pripadnici generacije Z – trebalo da pokušaju mirno da razgovaraju sa nadređenima pre nego što donesu odluku o odlasku.

"Odnosi menadžera i zaposlenih iz generacije Z jedan su od ključnih faktora u sprečavanju osvetničkog davanja otkaza", rekla je Li, kopredsednica udruženja Harvard Alumni for Mental Health, za Newsweek.

"Izgaranje (burnout) glavni je razlog za ovakvo ponašanje, a menadžeri su u jedinstvenoj poziciji da procene i adresiraju osećanja svojih zaposlenih", naglasila je.

Prema njenom mišljenju, otvorena i iskrena komunikacija između rukovodilaca i zaposlenih mogla bi biti ključ za zaustavljanje talasa osvetničkog davanja otkaza.

"Istraživanja i ankete pokazali su da dobro strukturisani i redovni razgovori koje vodi menadžer mogu igrati presudnu ulogu u angažovanju i podršci zaposlenima iz generacije Z i ostalima", zaključila je Li.

Povezane vesti