Primenom ove tehnologije, brojni biznisi iz različitih industrija već su povećali svoje prihode za 20 odsto, pokazuje istraživanje globalne konsultantske kuće McKinsey and Company iz 2020. godine. Stoga, u nastavku ćemo detaljno objasniti šta je veštačka inteligencija i koji su njeni benefiti u e-trgovini.

Zašto je online prodavnica važna za uspeh poslovanja?

Fejsbuk i Instagram jesu korisni kanali promocije za online prodaju, ali ove platforme ne mogu da vam pruže benefite i funkcionalnosti kakve unikatno izgrađen web shop može.

Izrada online prodavnica stoga je prvi korak. Za razliku od društvenih mreža, online prodavnica omogućava automatizaciju celokupnog biznisa - upravljanje inventarom, odnosima sa kupcima, jednostavan i bezbedan sistem naplate, prikupljanje podataka o kupcima na jednom mestu, izveštaje o prodaji u svakom trenutku i personalizovane ponude.

Ukratno, njeni benefiti su sledeći:

  • Jednostavno upravljanje inventarom
  • Personalizovane ponude na osnovu prethodne istorije pretrage i kupovine korisnika
  • Optimalno upravljanje kupcima i posetiocima
  • Jednostavan i uvek dostupan uvid u rezultate prodaje
  • Bezbedan i jednostavan sistem naplate
  • Pregled najprodavanijih proizvoda
  • Sortiranje proizvoda po kategorijama i brojnim drugim kriterijumima
  • Prikupljanje podataka o kupcima
  • Povezivanje sa društvenim mrežama


Najbolje rešenje za izradu online prodavnice jeste digitalna agencija koja će Vam ponuditi celokupnu uslugu – od izrade, preko dizajna do marketinga – te kompletnu prodavnicu možete završiti na jednom mestu.

Veštačka inteligencija i mašinsko učenje

Najjednostavnije rečeno, veštačka inteligencija nastaje kada se na kompjuter ili neku drugu mašinu primeni ljudska inteligencija i kognitivni procesi čoveka. To je, zapravo, sposobnost uređaja da „oponašaju“ kognitivne funkcije kao što su učenje i rešavanje problema, koristeći matematiku i logiku.

Veštačka inteligencija (AI) omogućava mašinama da uče iz iskustva, prilagođavaju se novim inputima i obavljaju zadatke slične onima koje izvršavaju ljudi. Neki od primera primene ove tehnologije su aplikacije za navigaciju, uređaji za prepoznavanje lica, algoritmi za pretraživanje i preporuke rezultata na internetu, čet botovi, virtuelni asistenti, elektronska plaćanja...

Pojam veštačke inteligencije se često meša sa pojmom „mašinsko učenje“.

Mašinsko učenje je korišćenje matematičkih modela podataka koji omogućavaju mašinama, kompjuterima i aplikacijama da uče bez direktne instrukcije. Tako kompjuteri usvajaju nove informacije samostalno, na osnovu iskustva odnosno prethodno prikupljenih podataka.

Foto: PopArt Studio Novi Sad

Kako veštačka inteligencija može da poveća online prodaju?

Primenom veštačke inteligencije optimizovaćete ceo sistem online prodaje – od upravljanja inventarom, preko komunikacije sa kupcima do naručivanja i plaćanja. Konkretno, AI u online trgovini nudi mnoštvo benefita.

Personalizovana ponuda proizvoda

Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, moguće je pratiti ponašanje kupaca, prikupljati aktuelne podatke i istoriju pretraga, analizirati ih i na osnovu njih „razumeti“ za koje proizvode je pojedinac zainteresovan. Tako će se pred vašim kupcem naći tačno oni proizvodi za koje su zainteresovani i u određenom momentu kada je verovatnoća kupovine najveća.

Optimizacija cena

Nekada je i mali popust dovoljan da neko kupi proizvod. Primenom veštačke inteligencije moguće je predvideti kom proizvodu i kada treba spustiti cenu. Promena cena vrši se automatski i na osnovu promene ponude i potražnje.

Poboljšana korisnička podrška

Uz chat botove koji rade po principu veštačke inteligencije, korisnička podrška vašim kupcima i posetiocima dostupna je 24/7. Ovo je važno zbog činjenice da savremeni kupci očekuju odgovore u realnom vremenu, a sa druge strane, omogućava uštede pri zapošljavanju agenata korisničke podrške.

Foto: PopArt Studio Novi Sad

Efikasno upravljanje zalihama

Dok je konvencionalni oblik upravljanja zalihama bio ograničen na trenutne nivoe zaliha, upravljanje zalihama sa AI-om održava nivoe zaliha na osnovu podataka koji se odnose na nekoliko faktora:

  • Trendovi prodaje u prethodnim godinama
  • Predviđene ili očekivane promene u zahtevima proizvoda
  • Potencijalni problemi u vezi sa snabdevanjem koji mogu uticati na nivoe zaliha


Vreme je za akciju

Prodiranje veštačke inteligencije u sve aspekte poslovanja i života je neminovno. Ignorisanjem novih tehnologija, propuštate priliku da Vaš eCommerce biznis razvija i kupcima ponudi jedinstveno iskustvo online kupovine. Profesionalna izrada sajta uz integraciju veštačke inteligencije je najbolji put kojim se Vaš online biznis može razvijati u budućnosti.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.