Kako veštačka inteligencija povećava online prodaju
Veštačka inteligencija je fenomen koji je osvojio ljude širom sveta. Od laika koji koriste AI softvere za zabavu ili učenje, do internacionalnih kompanija koje integrišu veštačku inteligenciju kako bi unapredili svoje procese, različite AI tehnologije mogu pomoći u optimizaciji celokupnog poslovanja, dovesti do povećanja prodaje i zadovoljnijih kupaca.
Foto: PopArt Studio Novi Sad
25.01.2023.|09:19
Izvor: PR
Podeli:
Primenom ove tehnologije, brojni biznisi iz različitih industrija već su povećali svoje prihode za 20 odsto, pokazuje istraživanje globalne konsultantske kuće McKinsey and Company iz 2020. godine. Stoga, u nastavku ćemo detaljno objasniti šta je veštačka inteligencija i koji su njeni benefiti u e-trgovini.
Zašto je online prodavnica važna za uspeh poslovanja?
Fejsbuk i Instagram jesu korisni kanali promocije za online prodaju, ali ove platforme ne mogu da vam pruže benefite i funkcionalnosti kakve unikatno izgrađen web shop može.
Izrada online prodavnica stoga je prvi korak. Za razliku od društvenih mreža, online prodavnica omogućava automatizaciju celokupnog biznisa - upravljanje inventarom, odnosima sa kupcima, jednostavan i bezbedan sistem naplate, prikupljanje podataka o kupcima na jednom mestu, izveštaje o prodaji u svakom trenutku i personalizovane ponude.
Ukratno, njeni benefiti su sledeći:
Jednostavno upravljanje inventarom
Personalizovane ponude na osnovu prethodne istorije pretrage i kupovine korisnika
Optimalno upravljanje kupcima i posetiocima
Jednostavan i uvek dostupan uvid u rezultate prodaje
Bezbedan i jednostavan sistem naplate
Pregled najprodavanijih proizvoda
Sortiranje proizvoda po kategorijama i brojnim drugim kriterijumima
Prikupljanje podataka o kupcima
Povezivanje sa društvenim mrežama
Najbolje rešenje za izradu online prodavnice jeste digitalna agencija koja će Vam ponuditi celokupnu uslugu – od izrade, preko dizajna do marketinga – te kompletnu prodavnicu možete završiti na jednom mestu.
Veštačka inteligencija i mašinsko učenje
Najjednostavnije rečeno, veštačka inteligencija nastaje kada se na kompjuter ili neku drugu mašinu primeni ljudska inteligencija i kognitivni procesi čoveka. To je, zapravo, sposobnost uređaja da „oponašaju“ kognitivne funkcije kao što su učenje i rešavanje problema, koristeći matematiku i logiku.
Veštačka inteligencija (AI) omogućava mašinama da uče iz iskustva, prilagođavaju se novim inputima i obavljaju zadatke slične onima koje izvršavaju ljudi. Neki od primera primene ove tehnologije su aplikacije za navigaciju, uređaji za prepoznavanje lica, algoritmi za pretraživanje i preporuke rezultata na internetu, čet botovi, virtuelni asistenti, elektronska plaćanja...
Pojam veštačke inteligencije se često meša sa pojmom „mašinsko učenje“.
Mašinsko učenje je korišćenje matematičkih modela podataka koji omogućavaju mašinama, kompjuterima i aplikacijama da uče bez direktne instrukcije. Tako kompjuteri usvajaju nove informacije samostalno, na osnovu iskustva odnosno prethodno prikupljenih podataka.
Foto: PopArt Studio Novi Sad
Kako veštačka inteligencija može da poveća online prodaju?
Primenom veštačke inteligencije optimizovaćete ceo sistem online prodaje – od upravljanja inventarom, preko komunikacije sa kupcima do naručivanja i plaćanja. Konkretno, AI u online trgovini nudi mnoštvo benefita.
Personalizovana ponuda proizvoda
Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, moguće je pratiti ponašanje kupaca, prikupljati aktuelne podatke i istoriju pretraga, analizirati ih i na osnovu njih „razumeti“ za koje proizvode je pojedinac zainteresovan. Tako će se pred vašim kupcem naći tačno oni proizvodi za koje su zainteresovani i u određenom momentu kada je verovatnoća kupovine najveća.
Optimizacija cena
Nekada je i mali popust dovoljan da neko kupi proizvod. Primenom veštačke inteligencije moguće je predvideti kom proizvodu i kada treba spustiti cenu. Promena cena vrši se automatski i na osnovu promene ponude i potražnje.
Poboljšana korisnička podrška
Uz chat botove koji rade po principu veštačke inteligencije, korisnička podrška vašim kupcima i posetiocima dostupna je 24/7. Ovo je važno zbog činjenice da savremeni kupci očekuju odgovore u realnom vremenu, a sa druge strane, omogućava uštede pri zapošljavanju agenata korisničke podrške.
Foto: PopArt Studio Novi Sad
Efikasno upravljanje zalihama
Dok je konvencionalni oblik upravljanja zalihama bio ograničen na trenutne nivoe zaliha, upravljanje zalihama sa AI-om održava nivoe zaliha na osnovu podataka koji se odnose na nekoliko faktora:
Trendovi prodaje u prethodnim godinama
Predviđene ili očekivane promene u zahtevima proizvoda
Potencijalni problemi u vezi sa snabdevanjem koji mogu uticati na nivoe zaliha
Vreme je za akciju
Prodiranje veštačke inteligencije u sve aspekte poslovanja i života je neminovno. Ignorisanjem novih tehnologija, propuštate priliku da Vaš eCommerce biznis razvija i kupcima ponudi jedinstveno iskustvo online kupovine. Profesionalna izrada sajta uz integraciju veštačke inteligencije je najbolji put kojim se Vaš online biznis može razvijati u budućnosti.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Malo je horoskopskih znakova kojima će danas sve ići kao po loju. Mnogo više će biti onih kojima će ova subota, 12. april doneti brojne prepreke, nemire i uzbuđenja...
Ekipa emisije "Exkluziv" vodi vas u kuhinju kulinarskog takmičenja "MasterChef", čija je treća sezona na programu TV Prva od sutra, 10. aprila u 20.55!
Sudije prozivaju preostala četiri takmičara koja su najlošije obavila zadatak, a to su: Mika, Ognjen, Lina i Milica. Nakon detaljnog analiziranja njihovih jela, morali su da odluče koji takmičara zauvek napušta „MasterChef“ kuhinju.
Ukoliko ste možda nekada neodlučni kada treba da naručite piće, možete se osloniti na preferencije vašeg horoskopskog znaka i sigurno nećete pogrešiti.
Ono što je trebalo da bude opuštajući odmor na Baliju pretvorilo se u trenutak šoka za dve prijateljice kada su otkrile da „privatna vila“ koju su rezervisale nije bila baš toliko privatna koliko su mislile.