Da li je na pomolu PRVA MASTERCHEF SVADBA? „Evo, sada ćemo da otkrijemo ekskluzivu...“
O simpatijama između Anje i Boška ne prestaje da se priča i konačno su progovorili o tome
20.12.2024. 21:27
Istanbul nije „samo“ grad bogatog kulturno-istorijskog nasleđa, znamenitih građevina i prirodnih lepota, to je grad neverovatne gastronomske ponude, ali i grad koji će zadovoljiti čak i one najzahtevnije ljubitelje šopinga! Baš o tome ćete čitati u narednim redovima.
25.02.2024.|10:27
Izvor: Milica Kuzmiæ
Iako statistički podaci govore da je prosečan broj noćenja koji turisti ostvare u najvećem gradu Turske – četiri, Istanbul može biti i savršena destinacija za vikend ili još bolje, za produženi vikend, naročito ukoliko su vaša interesovanja usmerena na obilazak prodavnica i restorana, kupovinu krpica i uživanje u najukusnijim turskim delicijama.
Bosforsku avanturu u koju nas je povela Turska agencija za promociju i razvoj turizma (TGA), započinjemo u delu grada kojim gospodare velelepna Dolmabahče palata i stadion fudbalskog kluba Bešiktaš. Upravo na ovoj lokaciji nalazi se The Artisan MGallery, hotel u kom smo odseli, a koji je svega par minuta udaljen od mora i isto toliko od čuvenog Taksim trga – srca Istanbula kao i ulice Ištiklal, žile kucavice grada kroz koji prema nekim procenama svakodnevno cirkuliše oko 20 miliona duša.
Reke ljudi slivaju se Ištiklalom 24/7 - od Taksima, pa sve do legendarne Galata kule, a ponuda zaista ostavlja bez daha - restorani brze hrane, restorani sa tradicionalnim kuvanim jelima, prodavnice suvenira, baklava, ratluka, prodavnice brendirane, ali i one druge garderobe, pa onda sladoledžinice, sveži đevreci, vruće pečeno kestenje, kebabi, punjeni krompiri, školjke sa limunom, ceđeni sok od nara, turska kafa kuvana na vrelom pesku i naravno čaj! Za svačiji ukus i svačiji džep!
Osim što je prestonica turske kulture, Istanbul je na modnoj mapi definitivno označen kao raj za šopingoličare i pruža nebrojene mogućnosti - kao retko koji grad na svetu. Nakon posete Aja Sofiji, Topkapi palati, Plavoj i Sulejmanovoj džamiji, većina turista poželi da svrati na Grand Bazar i čuvenu Kapali čaršiju, gde se pored garderobe najčešće kupuju nakit, antikviteti, tepisi, predmeti od kože, slatkiši, začini i sve ostalo što bi moglo da se svede pod kategoriju “od igle do lokomotive”.
Ali, na ovom putovanju, mi obilazimo neke malo drugačije prodavnice i butike, susrećemo se sa veoma zanimljivim turskim brendovima i dizajnerima. Za početak odlazimo u Bebek i Arnavutkoj, delove grada poznate po sjajnom noćnom životu, savršeno uređenoj obali, prepoznatljivim drvenim zgradama, ali brojnim radnjama u kojima se možete upoznati sa radom dizajnera mlađe generacije čije kreacije neretko nose poznati turski glumci i muzičari.
U jednom takvom šou rumu dočekala nas je Selma Čilek, vlasnica istoimenog brenda. Njeni modeli su ručno šiveni i napravljeni od najkvalitetnijih tkanina. Predstavljaju funkcionalne odevne predmete pogodne za svakodnevno nošenje, ipak sa jakim ličnim pečatom kreatorke koja se svojim radom istakla i van granica Turske.
Naša sledeća stanica je Nišantaši, epicenter raskoši, elitni šoping distrikt u kom sve vrvi od dizajnerskih radnji, ekskluzivnih svetskih, ali i turskih brendova koji su se probili u sam vrh internacionalne modne scene. Upravo se u ulici Abdi Ipekči, pored Roleksa, Šanela, Luj Vitona i mnogih drugih eminentnih modnih brenodva, nalazi jedan od njih – nadaleko poznati turski Vakko.
Naime, kompanija koja prodaje luksuzne konfekcijske proizvode, osnovana je davne 1934. godine. U početku prvenstveno poznat po “haute couture” šalovima i maramama napravljenim od svile, vune i pamuka.
Vakko vremenom u svoju ponudu ubacuje mušku i žensku garderobu, venčanice, kućni dekor, parfeme, proizvodnju čokolade, ali i veličanstven butik hotel.
Specijalno dizajnirane mirisne note, unikatni cvetni aranžmani različiti za svaku sobu, makarunsi i ekskluzivne čokoladice, poželeće specijalnu dobrodošlicu svima koji sebi mogu da priušte ovakav luksuz.
Na poslednjem spratu velelepnog zdanja, nalazi se penthaus sa spektakularnim pogledom na ceo Istanbul, a zbog svega što smo videli uopšte nas nije iznenadilo kada smo saznali da je holivudska zvezda - Džoni Dep, jedan od svojih rođendana proslavio upravo u ovom apartmanu.
Iako bi se moglo reći da je Nišantaši pre svega destinacija za ljude sa “dubljim džepom”, ukoliko ste u Istanbulu, sigurno ne bi trebalo da propustite priliku i posetite ovaj deo grada, udahnete luskuz makar i kroz izloge i bar na trenutak pomislite da ste glavni akter nekog stvarno dobrog visokobudžetnog filma.
Kako bismo zaokružili našu šoping avanturu, krećemo na jedan zanimljiv put i napominjemo: Ne računa se da ste bili u Istanbulu, ako se niste vozili brodom! Osim onog klasičnog turističkog razgledanja, brod vam može poslužiti i kao prevozno sredstvo kojim ćete se prebaciti sa evropske na azijsku stranu grada, i obrnuto. Uz prizore od kojih zastaje dah – Devojačke kule u moru i minareta na brdima, uz šoljicu tradicionalnog turskog čaja, brzo ćete stići na odredište, zapravo mnogo brže nego što biste želeli! Upravo ovaj vid transporta koristili smo za odlazak u Kadikoj, azijski deo grada u kom u potpunosti možete iskusiti kako žive i dišu stanovnici Istanbula.
Kafići, restorani, pabovi, i butici, butici, butici - dobrodošli u ulicu Bagdat, poznatu šoping zonu dugu neverovatnih 14 kilometara! Ne postoji šansa da ovde ne nađete neki od svojih omiljenih modnih brendova, a ukoliko ste raspoloženi za nešto pristupačniji vid kupovine, pravo pulsiranje grada osetićete dok se budete spuštali ka luci. Prolazeći kroz uličice Kadikoja, šarmantne skverove i pijacu, doživećete neponovljivo iskustvo kupovine, ali i iskusiti pravu gastronomsku čaroliju o kojoj smo vam pisali u odvojenom tekstu.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.