Umetnica i modna dizajnerka Glorija Vanderbilt preminula je 2021. godine. Imala je 96 godina, a umrla je usled raka želuca sa kojim se borila poslednjih nekoliko meseci.

Rođena u porodici s aristokratskim pedigreom, Glorija je uspela da spoji svoje nasleđe s modom na jedinstven način. Možda je najpoznatija po tome što je "zalepila" svoje prezime Vanderbilt na svetski poznat komad odeće - farmerke. Njene inovacije u svetu dizajna dovele su do stvaranja modne imperije vredne neverovatnih 100 miliona dolara.

Glorija nije bila samo dizajnerka, već i ikona stila koja je osvajala srca miliona žena širom sveta. Njene kreacije, uključujući farmerke, bluze, šalove, cipele, nakit i parfeme, bile su omiljen izbor mnogih dama. Njena osobna elegancija i šarm samo su doprineli privlačnosti njenih proizvoda. Njena bleda put, kosa crna poput uglja i vitka figura činili su je otelotvorenjem prave dive.

Glorija Vanderbilt nije samo ostavila pečat u svetu mode, već je i prepoznata kao umetnica. Njeni slikarski radovi bili su izražajni i duboko osobni, reflektirajući njenu duboku emocionalnu povezanost s umetnošću. Njena kreativnost i strast prema umetnosti inspirisali su mnoge, a njeni umetnički doprinosi će živeti kao trajni deo njenog nasleđa.

Bila je izvanredna žena čija je karijera prešla granice mode i umetnosti. Njen neverovatan uspeh i neprocenjiv doprinos svetu mode ostaju inspiracija za buduće generacije dizajnera i umetnika. Njeno nasleđe će zauvek živeti kroz njene stvaralačke radove i doprinos modnom svetu.

Glorija, često opisivana kao "siromašnom malom bogatašicom", bila je jedno od najpoznatijih dece u Americi izvan sveta Holivuda. Njeno poreklo i životna priča često su bili izvor ogromnog interesovanja i medijske pažnje. Potekla iz imućne porodice, nasledivši bogatstvo od svog oca u vrednosti od 2,5 miliona dolara, što bi danas iznosilo ekvivalentnih 37 miliona dolara. Međutim, postojalo je pravilo koje je glasilo da ne sme da dodirne to nasleđe sve dok ne napuni 21 godinu.

Njen život je od samog početka bio obeležen dramom. Naime, njen otac, suočen s problemom alkoholizma, preminuo je dok je Glorija bila tek beba. Njena majka, umesto da se posveti vaspitanju deteta, ostavila je Gloriju s dadiljom i često je odlazila na zabave širom Evrope, koristeći novac koji je Glorija nasledila.

Kada je Glorija napunila deset godina, njen život je postao predmetom intenzivne medijske pažnje. Njena majka i tetka su se našle na sudu zbog nasledstva, što je privuklo pažnju cele Amerike. Tokom sudskog procesa, tetka je iznela sve porodične tajne i skandale, a na kraju je dobila nasledstvo, kao i starateljstvo nad traumatiziranom devojčicom.

Glorija je svoje formativne godine provela u bogatstvu i luksuzu, živeći u tetkinom raskošnom domu. Njena veza s poznatim ličnostima tog vremena bila je fascinantna. Imala je afere s legendarnim glumcima poput Erola Flina, Frenka Sinatre, Hauarda Hjua i Marlonom Brandom. Bila je bliska prijateljica ikona poput Čarlija Čaplina, Bobija Šorta i Trumana Kapota, koji je, kako se veruje, oblikovao lik "Holly Golightly" u svom kultnom romanu "Doručak kod Tifanija" upravo prema Gloriji.

Ona je tako postala ne samo naslednica bogatstva, već i ikona glamura i intrige, čija je sudbina intrigirala Ameriku i ostavila neizbrisiv pečat na svetskoj sceni slavnih.

Glorija osim svojih dostignuća u svetu mode i umetnosti, takođe je bila poznata po svojim turbulentnim i intrigantnim brakovima koji su dodatno obogatili njen život. Imala je ukupno četiri braka, svaki sa svojom jedinstvenom pričom i izazovima.

Njen prvi brak bio je s mafijašem, što je nesumnjivo bio jedan od najtežih perioda u njenom životu. Tokom tog braka, Glorija je često bila izložena nasilju i zlostavljanju od strane svog supruga. Ova traumatična iskustva ostavila su dubok trag na njenom emotivnom i fizičkom zdravlju, ali su je takođe učinila izuzetno snažnom i otpornom osobom.

Njen drugi brak doneo je sa sobom svoje posebne izazove. Udala se za dirigenta Leopolda Stokovskog, koji je bio čak 42 godine stariji od nje. Stokovski je bio strastveno posvećen svojoj karijeri i često je putovao zbog svojih profesionalnih obaveza, što je ostavljalo malo vremena za njihovu zajedničku sreću. Ovaj brak takođe nije bio bez problema i konflikata. Kažu da je najviše novca potrošila sa njim u braku na njegove prohteve.

Njen treći brak bio je s renomiranim rediteljem Sidnijem Lumetom. Ovaj brak je bio uspešniji u odnosu na prethodna dva, ali je takođe bio ispunjen izazovima karakterističnim za život u svetu slavnih i zahtevnom ritmu poslovnog sveta.

Nakon turbulentnih brakova, Glorija Vanderbilt pronašla je svoju sreću s fotografom Gordonom Parksom. Njihova veza bila je posebna i izdržala je mnoge godine, sve do Parksove smrti 2006. godine. Njih dvoje su delili strast prema umetnosti i kreativnosti, a njihova veza bila je stabilna i ispunjavajuća, pružajući joj emotivnu podršku i sigurnost koja joj je možda nedostajala u prethodnim brakovima.

Kroz svoje brakove, Glorija je prošla kroz mnoge izazove, ali je takođe stekla duboke životne lekcije i iskustva koja su je oblikovala kao osobu. Njena priča o brakovima odražava složenost i raznolikost njenog života, dodajući još jednu dimenziju njenoj bogatoj i fascinantnoj biografiji.

Glorija je imala dvojicu sinova sa Stokovskijem i dvojicu sinova sa Vajatom Kuperom. Sin Anderson danas je živ, Karter se ubio sa 23 godine. Visio je sa ivice balkona dok ga je Glorija molila da se vrati unutra. Umesto toga, na njene oči se pustio u bezdan i poginuo na licu mesta.

Iako je javnost imala prilike da vidi samo luksuz, iza njega se krilo mnogo patnje, nesigurnosti i bola, a ona se uvek vodila samo jednom parolom:

"Treba uvek biti zaljubljen, u muškarce, prijatelje, decu, umetnost... Rastemo i živimo punim plućima samo kada nam je srce zaljubljeno u nešto", govorila je Glorija.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.